L' Oiseau En Cage Revera des Nuages


Het is fantastisch, het zal geweldig zijn.
17/10/2013, 11:04
Filed under: gedacht, geschreven, leven

Kunt ge ook iets vrolijks schrijven? Ge schrijft altijd zo donker, zegt ze en glimlacht alsof het soms echt niet goed met me gaat. Ik ben donker. Ik schrijf alleen donker, zeg ik. Gij geeft genoeg licht om mij de weg te tonen. Ze lacht. Ik zet een punt, denk ik, hier op dit moment. Tussen dit en het volgende drankje. Tussen het lachen en het dansen. Ik moet vooruit, omhoog klimmen, lopen, lachen en weer kunnen huilen. Geen zorgen, ik zal opnieuw van iemand houden en het zal geweldig zijn.

2 reacties so far
Plaats een reactie

Maar U, dichteres, schrijft zacht, donker en schoon.
Wat zou ik graag mijn oor tegen uw slapen drukken, en de beekjes horen ruisen, u slapen horen bonken,
Uw borst zien rijzen en dalen, terwijl ik diep in uw geestesuurwerk, zo helder, uw gedachten ordelijk hoor marcheren,
Nee, daar horen suizen, alsof ze zweven en als kleurige trekvolgels bij de bron van uw wezen neerstrijken om zicht te laven..
Donker is het overal, alleen onze ogen nemen het restlicht van de zon waar, ons hart, ziel en gedachten, voltrekken hun leven,
In lichlroze ruimten vol warmte en hoop…

Uw
Vriend en dichter Maarten

Reactie door joostjepek

Telkens als ik hier nog eens kom lezen, en jouw berichtje zie, weet ik weer dat de taal de wereld zo mooi maakt. Gij schrijft een glimlach op mijn lippen. Donker is het overal. Mijn lieve groet

Reactie door a.k.dewilde




Geef een reactie

