L' Oiseau En Cage Revera des Nuages


Ik doe het nog.
08/10/2013, 17:09
Filed under: gedacht, geschreven, leven, Liefde

Ik denk nog aan u. Voor mocht ge twijfelen. Het vergeten gaat moeilijk. Ik kom u tegen op de hoek van elke straat. In de winkel.  In het park. Bij het hardlopen – als ik mijn hart in mijn keel voel bonken en nog net niet doodga, komt ge mijn hoofd in gewaaid. Daar ga ik sneller van lopen. In mijn auto – ge paste er maar net in. Als ik de trap afkom, denk ik dat ge in mijn hal op mij staat te wachten. Ik denk nog steeds dat het kan.  Dat ge misschien ook aan mij zou denken. Dat ge mij ook nergens en overal vindt. Ik ben moeilijk met vergeten en afscheid nemen.

1 reactie so far
Plaats een reactie

Dichteres,

Kunt u het dragen?
Hebben wij slechts woorden om:

Te beminnen
Te bekoren
En te jagen?

Te winnen
Te strelen
Te incasseren
Weer te verliezen
En om alle kwetsen te verdragen?

Ik draag draag mijn hart ter linker zijde
Maar vaak verkeert het op mijn tong
Met mijn ziel onder de arm,
Waar bewaart u het uwe?

Ik leef met u mee
En bekoor uw woorden
Ik hoop met u mee

Laten wij proosten:
Op de liefde, die ons immer zal verblinden !

Uw genegen dichter M

Reactie door joostjepek




Geef een reactie

