L' Oiseau En Cage Revera des Nuages


Ge wilt wachten
11/10/2012, 10:02
Filed under: Uncategorized

Lief

Als ge wacht tot het minder pijn zal doen, kunt ge een leven lang wachten.
En als ge wacht tot er iemand anders is, hoeft ge niet te wachten, dat komt dan niet. Als ge wacht op een nieuw begin is wachten alleen tijdverspilling. Begint er aan.

Ik wil niet meer wachten op u. Ik moet van mijn last af. Lopen, rennen, waaien en wenen. Ik had nog nooit zo voor iemand gekozen als voor jou. En gij zegt alleen misschien. Ik had uw hand allang gevraagd om te springen, te durven. En gij zegt misschien. Als ge voor mij had gekozen, was ik vanaf dan nooit meer weggeweest. En gij denkt ‘misschien’.

Weg lijkt nu dichter dan ooit. Misschien.

4 reacties so far
Plaats een reactie

Buitengewoon mooi beschreven, zowel in zaken en de liefde heb je niet veel aan misschien.
Duidelijk zijn en niet blijven wachten, spreek over je verlangens en laat een ander niet raden.

Reactie door 024ab

heel mooi, ik voel veel verdriet en pijn en toch zo mooi, lief heeft ongelijk

Reactie door Soet

ik denk dat de meesten zich hier wel in herkennen. Jij weet het messcherp te brengen. Tussen wachten en niet wachten. Tussen droom en daad. Tussen pijn en pijn.

Reactie door Saskia Goossens

Iedereen is toch met wachten begaan. Wij zijn allemaal wachtenden. Vanaf de blijde ontvangenis.
Ik heb het ook ondervonden, en het in de gauwte neergepend:

HET VERGEEFSE EINDELOZE WACHTEN
aan Brigje uit A’dam

De dagen korten.
Toch duurt het wachten

op de Kerst langer dan normaal.
Alles vraagt zijn tijd
zelfs het wachten.
Het wachten gaat niet vlugger
door steeds maar op je horloge te kijken
integendeel je denkt
dat de tijd niet vooruitgaat
maar vertraagt
het komt door het wachten
wie heeft het wachten uitgevonden?
Wachten op de tram
die je ziet aankomen
wachten op de bus
die vertraging heeft
wachten op de trein
die er al klokvast had moeten zijn
wachten tot je aankomt
wachten bij de slager
wachten bij de dokter
wachten tot het aan jou is
wachten tot je tijd om is
wachten op je geliefde dichteres
die jou zei dat het nog wachten is
wachten dus tot het weer kerst is
Ach wat een tijdrovend gemis.
hoewel, tijd brengt raad
‘k overnacht in een museum
of in het Amstelhotel
met uitzicht
op het flatje van Petra.
Zou ze zwieren
of haar tong uitsteken?
Zou ik omkijken ?
Veranderen in een zoutzuil?
J’ai perdu mon Euridice
Zou het kunnen Lot?
Lot jij kreeg een tweede kans
maar kans is zo frèle
Even omkijken
geduld heb ik wel gehad
na al dat vergeefse wachten
begin het verlangen
het smachten
het weegt zwaar.

Reactie door Werner Lyssens




Geef een reactie

