L' Oiseau En Cage Revera des Nuages


ik altijd van jou
10/09/2012, 06:59
Filed under: Uncategorized

Er moet een tijd geweest zijn dat ik wist dat het zo zou lopen. Ik lees het in alle vervlogen tijd, de schrijfsels bijeen. Er moet een tijd geweest zijn dat ik al wist dat gij nooit nog van mij zou houden en ik altijd van jou.

2 reacties so far
Plaats een reactie

Houden van is niet moeilijk, lastiger is het blijven houden van.
Zelf ben ik snel verliefd en dat op zich is dat wel aardig, hoe het verder gaat laat de tijd zien.

Reactie door 024ab

En toen kwam ik deze tekst tegen:

“Ik geloof niet, zei Austerlitz, dat wij de wetten begrijpen
waaronder de terugkeer van het verleden zich voltrekt,
maar ik heb steeds het gevoel dat er helemaal geen tijd bestaat,
alleen maar verschillende ruimten die volgens een hogere vorm
van stereometrie met elkaar verbonden zijn en
waartussen de levenden en de doden naar believen heen en weer kunnen gaan,
en hoe langer ik erover nadenk,
des te meer komt het mij voor dat wij die nog leven in de ogen van de doden
irreële wezens zijn die slechts af en toe, in een bepaald licht en
onder bepaalde atmosferische omstandigheden, zichtbaar worden.
Zo ver ik terug kan kijken, zei Austerlitz,
heb ik altijd het gevoel gehad dat ik mij niet in de werkelijkheid bevond,
dat ik eenvoudig niet bestond,
en dat gevoel is nooit sterker geweest dan
die avond in de Šporkova toen de blik van de page van de rozenkoningin in mij doordrong.”

W.G. Sebald Austerlitz – 210-211

Reactie door Uvi




Geef een reactie

