L' Oiseau En Cage Revera des Nuages


There’s only this, all else is unreal
11/06/2010, 22:38
Filed under: gedacht, geschreven | Tags: , , ,

Ik herinner me het vallen van een pen. Een door mij beschreven blad. Een inktvlek.
En dat ik aarzelde.
Dat de deur haast vanzelf opende en de kilte mijn kamer binnenwaaide, mijn ogen bedrukte en ik mijn lichaam alleen nog kon beschermen door ongecontroleerd te gaan rillen.
Dat mijn haren pijn gingen doen.
Dat er mensen waren, schreeuwden en duwden. Alsof een windhoos het hele huis overhoop haalde en met fundament, kelders en gewapend beton een heel eind door de lucht heen haalde. Dat stemmen zo luid tekeer gingen dat ze vervormden, hoger dan normaal klonken, buitenmenselijk bijna.
En.
Ik herinner me dat ik toen twijfelde aan mijn bestaan. Dat ik me nietig voelde in dat deurgat, in een huis dat ik niet kende. Dat ik daarna niet meer zou denken. Dat alles onwezenlijk leek, als in een nachtmerrie waarin ik heel hard wil gaan schreeuwen – omdat ik denk dat het levens redt, dat schreeuwen – maar dat alles blokkeert en dat het geluid van die hulpkreten veel te onderdrukt, te stil, te laat komen.

Iemand viel of ging de deur uit. Dat het te laat klonk.
Dat er stilte kwam die oorverdovend was. Een stilte die ik niet kende.
Dat ik me omdraaide, terug in mijn stoel ging zitten en schreef. Alleen mijn vingers bewogen.
En dat ik een einde schiep, volmaakt rond als een punt.

1 reactie so far
Plaats een reactie

Een herkenbaar einde, het is verschrikkelijk, vreselijk. De wanhoop, brrr…
Je kan dat wel heel mooi, het beschrijven…

Reactie door Vlindera




Geef een reactie

